CONTACT US

Follow us

RECRUIT

SUGIMOTO

杉元包丁ブランドサイト

SUGIMOTO

CLIENT

SUGI-CORPORATION co.,Ltd.

株式会社SUGIコーポーレイション

LAUNCH

May.18.2016

TYPE

Product
  • Desktop
  • Mobile

FIELD

  • direction
  • art direction
  • design
  • markup
  • javascript
  • photo

LIG STAFF

  • Tommy

    Designer

  • Maro

    Frontend Engineer

  • Ayumi

    Web Director

包丁は、生き物です。 Japanese kitchen knives or “Hocho” is like a living being.

「杉本の包丁」
関東を中心に有名な、歴史ある杉本のサイトを制作させて頂きました。

職人は既に知っている杉本の包丁だからこそ、Webサイトのターゲットは「外国人」「〜30代」と絞り込み、敢えて"伝統""和"といったアプローチではなく、気持ち良く動くアニメーションにpjaxを使用した軽快な画面遷移と英語併記によるグローバル感を軸としました。

また、このサイト制作にあたり、包丁の魅力を前面に出すために、ひび写真事務所の佐久間さんに撮影いただきました。
包丁はあくまでに使うもの。そのため、「和包丁」「洋包丁」「中華包丁」それぞれにぴったりな食材と合わせての見せ方を採用しています。

「包丁は縁を切るものではなく、未来を切り開くもの」
そう話してくださったのは船橋店の店長でした。未来を切り開く杉本の包丁と、多くの人とが出会うきっかけとなるサイトになれば嬉しいです。

"Sugimoto's knife"
We made a site of historic Sugimoto famous mainly in the Kanto region.

As a craftworker knows already Sugimoto's kitchen knife, the target of the website is narrowed down to "foreigners" "~ 30 generations", not daringly "approach" such as "tradition" "harmony" but rather a pleasantly moving animation using pjax It is based on the screen transition and the global impression by the English written commentary.

CREDITS

  • Director – Ayumi
  • Art Director & Designer – Tommy
  • Frontend Engineer – Maro