ソラマニ PRODUCED BY ANA
SORAMANI
ANA
全日本空輸
Tommy
Designer
Maro
Frontend Engineer
Ayumi
Web Director
「もっと知りたい、空のすべて」をキーメッセージに、ANAが新たに情報発信するオウンドメディアとして2016年2月29日より運用をスタートしたSORAMANI(ソラマニ)。
140万人を超えるファン数で国内有数の規模を誇るANA.JAPAN Facebookページと連動し、「航空機」「空港」「旅」など空をテーマにした、あらゆる情報が詰まっています。コックピットからの動画など、ANAならではのコンテンツも盛りだくさん。
LIGではWebサイト制作全般を担当。使い勝手の面として、サイトのほとんどのコンテンツをCMSで更新できるように制作を行いました。
SORAMANI started operation on 29th February 2016 as an owned media that ANA newly transmits information with "Want to know more, all in the sky" as a key message.
It links with ANA.JAPAN Facebook page, which is one of the largest in the country with more than 1.4 million fans, and is packed with all kinds of information on the theme of sky such as "aircraft" "airport" "travel". There are plenty of unique ANA content such as videos from cockpit.
LIG is responsible for overall website creation. As a usability aspect, we made it so that most of the contents of the site can be updated with CMS.